Måske er du en af dem, der tænker: TikTok, det er da ikke relevant for min virksomhed? Det er jo kun unge mennesker, der bruger platformen.
Der bliver vi desværre nødt til at fortælle dig, at det ikke er rigtigt. TikTok er på mange måder den nye populære dreng i klassen, som er i kolossal vækst.
Størstedelen af vores adspurgte virksomheder befinder sig ikke på TikTok endnu, og har derfor ingen idé om, hvordan man kommer bedst fra start. Det betyder, at der er langt mindre konkurrence, hvilket afspejler sig i det store potentiale for organiske reach og den lave pris på annoncering (Sparks Ads).
Din virksomhed har altså her en unik mulighed for at være frontløber i branchen, og skovle seere til sig – som potentielt kan optimere dit salg i forretningen.
Så hvad kan platformen?
- Den kan skabe dit unikke univers på en autentisk måde. Ligesom platformen Instagram åbner TikTok muligheden for at din virksomhed kan lave ‘Professionally User Generated Content’, og på den måde imitere brugergeneret indhold.
- Den er visuelt fængende, som giver et stort potentiale for organisk content. Her det vigtigt at lave videoer med hurtig klipning, mere close-up baseret content, hvor man bruger nogle ‘frontpersoner’ fra sin virksomhed for at personliggøre sit content.
- Den er trendbaseret, hvilket øger potentialet for dit organiske indhold, og kan få dit brand ud til MANGE seere og derfor potentielle kunder.
- Billig og unik mulighed for Spark Ads til at ramme DIN målgruppe.
MEN: Kampagneplanlægning ift. koncept og målgruppe er alfa omega for at skabe succes på TikTok. Hav derfor øje på tidens trends, og vær ikke bange for at hoppe med på bølgen. Det kan give dig en eksponering, du aldrig har turde drømme om.
Skal vi hjælpe dig og din virksomhed i gang med jeres univers på TikTok? Lad os komme igang allerede i dag.